ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

ارزش ویژه برند
بیمه‌های بازرگانی
کمترین مربعات جزئی
برند‌سازی درون سازمانی
ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان
ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

رفتن به سایت اصلی

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

 

چکیده:

برندسازی درون‌سازمانی با هدف دست‌یابی به ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان، راهبرد نوینی است برای اطمینان از اینکه کارمندان مطابق تعهدهای برند عمل می‌کنند. از آنجایی‌ که در سازمان‌های خدماتی، کارمندان توانایی تأثیرگذاری بر ادراکات و تصمیمات خرید مشتریان را دارا هستند و در نتیجه نقش کلیدی را در موفقیت سازمان ایفا می‌کنند، تقویت ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان می‌تواند برای سازمان یک مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند. هدف از این پژوهش ارائه مدلی جهت بررسی ارزش ویژه برند از دیدگاه کارمندان و همچنین شناسایی مؤلفه‌های کلیدی تأثیرگذار بر آن در شرکت‌های بیمه است. 

 

این پژوهش، پژوهشی کاربردی بوده و داده‌های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش‌نامه بین کارمندان 4 شرکت بیمه‌گر در استان یزد گردآوری شد. برای آزمون فرضیه‌های پژوهشی از مدل‌سازی معادلات ساختاری بر پایه روش کمترین مربعات جزئی استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهند بازخورد از کارمندان، ارتباطات درونی برند و میزان برند‌گرایی سازمان تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان دارند. از دیگر یافته‌های این پژوهش می‌توان به ارائه مدلی معتبر برای سنجش ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان اشاره کرد.

 

 

کلیدواژه‌ها:

کارمندان

ارزش ویژه برند

بیمه‌های بازرگانی

کمترین مربعات جزئی

برند‌سازی درون سازمانی

 

 

1- مقدمه

امروزه، بسیاری از سازمان‌ها به این باور رسیده‌اند که یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌ها‌یشان، برند  محصولات و خدمات آن‌ها است. پژوهشگران زیادی نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که ایجاد ‌برندی قدرتمند یکی از عوامل کلیدی برای دست‌یابی به مزیت رقابتی و بقاء بلندمدت در بازار است (سانتوس  و همکاران، 2013). یک برند قدرتمند هم برای مشتری و هم برای سازمان ارزش ایجاد می‌کند. از یک طرف برند‌ها ابزار مختصر و مفیدی برای ساده‌سازی فرآیند انتخاب و خرید محصول یا خدمت در اختیار مشتری قرار می‌دهند و فرآیند پردازش داده‌ها و اطلاعات را برای آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر می‌سازند و از این طریق برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند.

 

از طرف دیگر فرآیند‌های تولید و طراحی محصول ممکن است به سادگی قابل کپی‌برداری باشند، اما تصویر و نقش پابرجایی که در ذهن افراد و سازمان‌ها بر پایه‌ی چندین سال فعالیت بازاریابی و تجربه‌ی برند به جای مانده است، به سادگی قابل جایگزین شدن و کپی برداری نیست (کلر، 2008). در نتیجه شرکت‌ها می‌توانند بر پایه‌ی یک برند قدرتمند قیمت بالاتری برای محصولاتشان تعیین کنند، اهرم تجاری بهتری ایجاد کنند، حاشیه فروش و سود خود را افزایش دهند و آسیب‏پذیری خود را در مقابل رقبا کاهش دهند (آکر و جواچیمستالر ، 2000).

 

بخش خدمات در سال‌های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده است، به گونه‌ای که بیشترین سهم از تولید ناخالص ملی کشور‌های توسعه یافته، مربوط به بخش خدمات است. در ایران، سهم کنونی بخش خدمات از اقتصاد 48 درصد است و بالغ بر 10 میلیون نفر در این بخش اشتغال دارند (قرهچه و دابوئیان، 1390). پژوهشگران معتقدند به دلیل برخی ویژگی‌های ذاتی خدمات، مانند ناملموس بودن، تغییر‌پذیری، تفکیک‌ ناپذیری و فناپذیری، مفهوم برند‌سازی  در بازاریابی خدمات بسیار مهم‌تر از کالاهای فیزیکی است زیرا ماهیت مجازی خدمات را تغییر داده و به صورت ماهیت حقیقی‌تر و محسوس‌تری مطرح می‌سازد. یک برند قدرتمند، اعتماد و قدرت مشتریان را در تجسم و درک بهتر ویژگی‌های خدمات ناملموس افزایش می‌دهد (دعائی، کاظمی و حسینی رباط، 1390). بری  (2000) معتقد است یک برند خدماتی  قدرتمند، اعتماد مشتری به خرید غیر عینی را افزایش داده، او را قادر می‌سازد خدمات ناملموس را تصور و درک کند و از این طریق ریسک مالی و اجتماعی درک شده از سوی مشتری را کاهش می‌دهد و بر همین اساس از برند‌سازی به عنوان پایه و اساس بازاریابی خدمات در قرن بیست و یکم یاد می‌کند.

 

 

فهرست مطالب

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد 2

چکیده: 3

کلیدواژه‌ها: 3

1- مقدمه 4

2- مبانی نظری پژوهش 5

2-1- مفهوم برند‌سازی در خدمات 5

شکل 1 – مثلث برند‌سازی خدمات (منبع: نگارندگان) 6

2-2- ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان 6

3- مرور پیشینه تجربی پژوهش 7

جدول  1-  خلاصه‌ای از نتایج پژوهش‌های پیشین 9

4- مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 9

شکل 2 – مدل مفهومی پژوهش 10

5- روش‌شناسی پژوهش 10

5-1- جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری 11

5-2- ابزار و روش گردآوری داده‌ها 11

جدول 2 – مشخصات پرسش‌نامه پژوهش 11

5-3- روش تجزیه و تحلیل داده‌ها 12

5- یافته‌های پژوهش 12

5-1- توصیف پاسخ‌گویان 12

جدول 3 – اطلاعات آماری پاسخگویان 12

5-2- آزمون مدل مفهومی و فرضیه‌های پژوهش 13

شکل 3 – آزمون مدل مفهومی پژوهش 13

جدول 4 – شاخص‌های برازش مدل اندازه‌گیری و ساختاری 14

جدول 5 – بررسی ارتباط پیشبین (قدرت پیشبینی) مدل پژوهش 14

6- بحث و نتیجه‌گیری 15

منابع 16

 

 

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

*تحقیقات مرتبط با بیمه:

بیمه و مقررات حاکم بر آن

ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

روش‌های خصوصی‌سازی و تاثیر آنها بر بیمه

مطالبات معوق و چالش‌های فراروی بانك و بیمه

بیمه و بیمه‌ی مجدد ، بیمه تجاری و بیمه تعاونی

بررسی گسترش همکاری صنعت بیمه و بازار سرمایه

پایان نامه کارشناسی رشته بیمه با عنوان پیشگیری از حوادث

شناسایی رابطه کیفیت زندگی کاری با عملکرد مدیران بیمه ایران

رابطه سبک های تصمیم گیری با هوش فرهنگی در کارکنان اداره بیمه

بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در اقتصاد خانواده و اجتماع در ایران

خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها

ارائه مدلی جهت تبیین ارزش ویژه برند بر مبنای کارمندان در بیمه‌های بازرگانی استان یزد

پایان نامه رشته بیمه و اقتصاد با عنوان بررسی نقش بیمه عمر و پس انداز در چرخه اقتصادی

خصوصی سازی صنعت بیمه و بررسی آثار آن بر اقتصاد،عملکرد و ساختار داراییها (142 صفحه)

تجزیه و تحلیل و برنامه نویسی سیستم بیمه بدنه اتومبیل با زبان برنامه نویسی سی شارپ

دانلود پایان نامه دوره كارشناسی مدیریت بیمه با عنوان بیمه آتش سوزی و دلایل عدم گرایش افراد به آن

بررسی تاثیر میزان بكارگیری فن‌آوری اطلاعات بر ساختار سازمانی شركت سهامی بیمه ایران در شهر تهران

 

 

پرسشنامه بررسی تاثیر برنامه های تشویقی صادراتی بر عملکرد صادراتی بنگاههای صادراتی

پرسشنامه بررسی تاثیر برنامه های تشویقی صادراتی بر عملکرد صادراتی بنگاههای صادراتی پرسشنامه برنامه های تشویقی صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی بنگاه های صادراتی پرسشنامه برنامه های تشویقی صادراتی پرسشنامه عملکرد صادراتی دانلود…

بررسی فقهی فروش دین به دین و بیع کالی به کالی

بررسی فقهی فروش دین به دین و بیع کالی به کالی دانلود پایان نامه بیع دین به دین دانلود پایان نامه بیع کالی به کالی بررسی بیع دین به دین بررسی بیع کالی به کالی…

پاورپوینت آشنایی با اينترنت 2

پاورپوینت آشنایی با اينترنت 2 پاورپوینت اينترنت 2 دانلود پاورپوینت اينترنت 2 پاورپوینت درباره اينترنت 2 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با اينترنت 2 جهت رشته فناوری اطلاعات در قالب 39 اسلايد و…

پاورپوینت انواع جانوران بی مهره

پاورپوینت انواع جانوران بی مهره پاورپوینت جانوران بی مهره کدامند پاورپوینت جانوران بی مهره دریایی پاورپوینت جانوران بي مهره پاورپوینت جانوران بی مهره تحقیق پاورپوینت جانوران بی مهره چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

طراحی و ساخت مدارات کلاک ریکاوری SDH توسط مدارات FPFA

طراحی و ساخت مدارات کلاک ریکاوری SDH توسط مدارات FPFA طراحی و ساخت مدارات SPI SDH FPFA رفتن به سایت اصلی

پاورپوینت درباره ی کمر درد

پاورپوینت درباره ی کمر درد پاورپوینت کمر درد چیست؟ پاورپوینت راه های درمان کمر درد پاورپوینت درباره ی راه های پیشگیری از کمر درد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درباره ی کمر درد جهت…

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86

ارتباط سبکهای یادگیری وابسته / نابسته به زمینه با پیشرفت تحصیلی زبان فارسی دانش آموزان سال سوم راهنمایی شهر سقز درسال تحصیلی 87-86 دوزبانگی جنسیت دوره راهنمایی دانش آموز دو زبانه پیشرفت تحصیلی زبان فارسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق…

دانلود پاورپوینت روشهای نگهداری مواد غذایی

دانلود پاورپوینت روشهای نگهداری مواد غذایی نگهداری غذا راههای نگهداری مواد غذایی اثرات روشهای نگهداری مواد غذایی روشهای نگهداری مواد غذایی دانلود پاورپوینت نگهداری غذا دانلود پاورپوینت نگهداری مواد غذایی دانلود پاورپوینت روشهای نگهداری مواد…

بررسی وضعیت موجود مدیریت پروژه در سازمانها و مقایسه آن با شیوه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK

بررسی وضعیت موجود مدیریت پروژه در سازمانها و مقایسه آن با شیوه های مدیریت پروژه در استاندارد PMBOK طراحی سیستم مدیریت پروژه با PMBOK مدیریت پروژه در سازمانها با استاندارد PMBOK پیاده سازی استاندارد PMBOK…