برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها

برنامه سازی در رسانه و نقش تکنولوژی در آن با تاکید بر رویکرد مدیران و طبقه بندی برنامه ها

دیدگاه ها درباره نقش رسانه
کارکردهای رسانه
ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه
تکنولوژی و مدیریت رسانه
انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی
کیفیت برنامه های رسانه ای
دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه
نظریه های تاثیرگذاری رسانه
پایان نامه تاثیرگذاری رسانه

رفتن به سایت اصلی

ميزان‌ و كيفيت‌ تاثيرات‌ رسانه‌هاي‌ جمعي‌ بر مخاطبان‌، همواره‌ توجه‌ جامعه‌شناسان‌، ارتباط‌گران‌، سياستمداران‌ و … را به‌ خود معطوف‌ داشته‌ است‌. ابتدا تصور بر اين‌ بود كه‌ رسانه‌هاي‌ جمعي‌ قدرت‌ بسيار و سحرآميزي‌ در تاثيرگذاري‌ بر مخاطبانشان‌ دارند.

 

 

 

شروع‌ تحقيقات‌ و مطالعات‌ تجربي‌ در دهه‌هاي‌ 40 و 50 قرن‌ بيستم، اين‌ ديدگاه‌ را از اعتبار ساقط‌ و اين‌ نگرش‌ را ترويج‌ كرد كه‌ تاثيرات‌ رسانه‌ها محدود، ناچيز، خنثي‌ و بعضاً خلاف‌ انتظار است‌. اما افزايش‌ پژوهش هاي‌ ارتباطی‌ با ابعاد وسيع تر و موضوعات‌ متنوع تر، ديدگاهي‌ را تقويت‌ كرد كه‌ بر مبناي‌ آن‌، رسانه‌هاي‌ جمعي‌ بسته‌ به‌ وضع‌ اجتماعي‌ ـ فرهنگي‌، سطوح‌ نيازها و خصوصيات‌ شخصيتي‌ مخاطبانشان‌ ذي ‌نفوذ و تاثيرگذار، و تاثير آنها ممكن‌ است‌ غيرمستقيم‌، نامحسوس‌، طولاني‌ مدت‌ و نيز تحت‌الشعاع‌ ساير عوامل‌ تقويت‌ كننده‌ يا تضعيف‌ كننده‌ اين‌ فرآيند باشد.

 

 

 

تاثيرپذيري‌ مخاطبان‌ از محتواي‌ پيام هاي‌ وسايل‌ ارتباط‌جمعي‌ سابقه‌اي‌ ديرينه‌ و همزاد پيدايش‌ آنها دارد. تاثیر پذیری می تواند گویه های متفاوتی همچون رضایت مندی مخاطبان ،افزایش نگرش مثبت،افزایش سطح آگاهی و …. را به همراه داشته باشد.با مطالعه‌ و بررسي‌ نتايج‌ تحقيقات‌ و نظريه‌هاي‌ ارائه‌ شده‌ در اين‌ قرن‌ اخير در خصوص‌ الگوهاي‌ تاثيرپذيري‌ مخاطبان‌ از محتواي‌ وسايل‌ ارتباط‌جمعي‌، مي‌توان‌ سه‌ ديدگاه‌ متفاوت‌ و متمايز را در اين‌ زمينه‌ از هم‌ بازشناخت‌. اين‌ ديدگاه‌ها هركدام‌ باتوجه‌ به‌ اوضاع‌ اجتماعي‌ زمان‌ و رويكرد مطالعات‌ و تحقيقات‌ در اين‌ زمينه‌ شكل‌ گرفته‌ است.

 

 

کیفیت برنامه ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر اثر بخش می باشد. مولفه کیفیت از مفاهیم متنوع و سیالی است که به فراخور فرهنگ حاکم بر جامعه گاهی بار ارزشی آن را حاکمان سیاسی و سیاستگزاران، گاه عوامل و ارتباط گران حرفه ای رسانه ها و گاه رضامندی مخاطبان بیان می کنند.  باید به جای تهیه برنامه های سرگرم کننده سطحی نگر و پوچ، با صرف کم ترین هزینه، عموم مردم را با برنامه های کیفی و برخوردار از ارزش های عالی تولیدی و محتوای والا تغذیه کرد. عامل کیفیت در برنامه های با مضمون اطلاع رسانی، با پیروی از رویه ای تحلیلی، حفظ بی طرفی، مسئولیت پذیری در قبال گزارش ها و .. تحقق می یابد. 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب 
2-1- مقدمه    14
– -2-2-2- رسانه    28
2-2-2-1- تعریف رسانه    29
2-2-2-2- دیدگاه ها درباره نقش رسانه    30
2-2-2-2-1- دیدگاه افراطی     30
2-2-2-2-2- دیدگاه تفریطی    30
2-2-2-2-3- دیدگاه بینابینی یا معتدل    31
2-2-2-3- کارکردهای رسانه    31
2-2-2-3-1-کارکرد خبری و اطلاع رسانی رسانه    32
2-2-2-3-2-کارکرد آموزشی رسانه    33
2-2-2-3-3-کارکرد تفریحی و سرگرمی رسانه    34
2-2-2-4- ضوابط ساختاری برنامه سازی در رسانه    35
2-2-2-4-1- ایده برنامه    35
2-2-2-4-2- نام برنامه    36
2-2-2-4-3- آرم برنامه    37
2-2-2-4-4- لزوم تناسب برنامه37
2-2-2-5- تکنولوژی و مدیریت رسانه    38
2-2-2-5-1 انواع رویکرد مدیران رسانه به تکنولوژی     38
2-2-2-6- طبقه بندی برنامه های تلویزیون     41
2-2-2- 7- کیفیت برنامه های رسانه ای     42
2-2-2-8- دیدگاه های مربوط به مخاطبان و تاثیرگذاری رسانه.43
2-2-2-8-1- نظریه استفاده و رضایتمندی    45
2-2-2-8-2- نظریه انتظارات اجتماعی    47
2-2-2-8-3- نظریه یادگیری اجتماعی یا مشاهده ای    49

منابع
 

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان

برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران و تلفیق آن در راهبردهای سازمان مدیریت بحران شرایط بحرانی برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران تلفیق مدیریت بحران در راهبردهای سازمان دانلود مقالات رشته…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد به نفس 48 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اعتماد به نفس 48 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اعتماد به نفس فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس پیشینه داخلی اعتماد به نفس پیشینه خارجی اعتماد به نفس…

تحقیق کامل در مورد فراشناخت

تحقیق کامل در مورد فراشناخت مولفه های فراشناخت فراشناخت در روانشناسی تحقیق درباره فراشناخت تعریف فراشناخت در روانشناسی رفتن به سايت اصلي این نوشتار تحقیق در مورد فراشناخت  بررسی قرار می دهد.      فراشناخت…

پاورپوینت بلورشناسی هندسی

پاورپوینت بلورشناسی هندسی پاورپوینت بلورشناسی پاورپوینت بلور شناسی هندسی پاورپوینت درباره ی بلور شناسی هندسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بلورشناسی هندسی جهت رشته زمین شناسی در قالب 150 اسلاید و با فرمت pptx…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پرخاشگری 52 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پرخاشگری 52 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری پیشینه داخلی پرخاشگری پیشینه خارجی پرخاشگری پیشینه پژوهش پرخاشگری چارچوب نظری…

پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت

پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت پاورپوینت بررسی سقف کامپوزیت بررسی سقف کامپوزیت تحقیق بررسی سقف کامپوزیت مقاله بررسی سقف های سبک روش اجرای سقف کامپوزیت بر روی سازه‌های فولادی قالب بندی آرماتوربندی قالب برداری محاسن سقف…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی دانلود مبانی نظری توانمندسازی کودکان خیابانی پیشینه تحقیق توانمندسازی کودکان خیابانی ادبیات نظری توانمندسازی کودکان خیابانی فصل دوم پایان نامه توانمندسازی کودکان…

مبانی نظری شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران روشهای ارزیابی عملکرد…

مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیرات آن بر توسعه شهری

مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیرات آن بر توسعه شهری توسعه شهری مخاطرات ژئومورفولوژی مخاطرات زمین ریخت شناسی مخاطره شناسی توسعه شهری دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا مخاطرات زمین ریخت شناسی و تاثیرات…

پاورپوینت چیدمان فضا Space Syntax

پاورپوینت چیدمان فضا Space Syntax پاورپوینت تکنیک چیدمان فضا space syntax پاورپوینت Space Syntax پاورپوینت نظریه چیدمان فضا پاورپوینت چیدمان فضا پاورپوینت فضا پاورپوینت چیدمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت چیدمان فضا Space Syntax…